VÄLKOMMEN TILL VÅR BLOGG

Blogg

Här på vår blogg hittar du nyheter, artiklar och tips om hållning, smärtlindring, hemmaträning, massage och ergonomi. Vetenskapliga bevis stärker effekten av våra produkter. Har du besvär såsom nackspärr, diskbråck, musarm, ryggskott, skolios, migrän, huvudvärk, stela axar då har du hittat rätt.

Prioritize yourself and fill your summer with recovery and well-being!

Prioritera dig själv och fyll din sommar med återhämtning och välmående!

Kom ihåg att du är värd att ta hand om. Genom att prioritera återhämtning och välmående under sommaren, fyller du på din egen energi och blir bättre rustad för kommande utmaningar. Du kommer att märka en förändring i ditt humör, produktivitet och livskvalitet.

Läs mer

Forward head posture - "Ipad neck"

Gamnacke

Hur man blir av med gamnacke: En guide till bättre hållning. Gamnacke är en hållningstyp där huvudet är i en framskjuten position. Det är vanligt bland vuxna i Sverige, och vi ser nu också en ökning hos barn.

Läs mer

strengthen your core swedish posture woman exercise

7 fördelar med starka bålmuskler

Stark core minskar och förebygger smärta

Stark core gör så att man mår bättre i allmänhet, eftersom det minskar ryggont och gör fysiska sysslor lättare. Med bättre stöd i grunden och förbättrad balans, kan man förebygga dålig hållning och för stora påfrestningar på ryggraden.

Läs mer

5 training tips during the holidays

5 träningstips under semestern

Kroppen mår som bäst när den får regelbunden fysisk aktivitet. Regelbunden aktivitet behöver självklart inte vara tunga svettiga gympass utan kan även vara sköna promenader i skogen eller utmed stranden i ett lugnt tempo.

Läs mer

Good to know about posture

Allmänna tips för att få en bättre hållning i vardagen

Se allmänna tips om hur du får en bättre hållning.

Träna regelbundet - även en rask promenad i 10 minuter om dagen hjälper dig att förbättra din allmänna hälsa och din hållning genom att hålla din kropp smidig och aktiv.

Läs mer