FAQ

Här hittar du svaren på dina frågor

FAQ

Returer

Hur returnerar jag en beställning?

Vill du göra ett byte eller en retur? Det är inga problem. Kontakta oss på return@posture.se med ditt ordernummer och en kort beskrivning, så skickar vi dig en fraktetikett.

Varan måste vara i perfekt skick; oanvänd, otvättad och med alla originaletiketter. Om det är möjligt, återanvänd gärna originalförpackningen som beställningen kom i.

Du har 30 dagars ångerrätt. Returkostnad står på kundens bekostnad. Vid retur ersätter Swedish Posture inte fraktkostnaden.

Obs! Returnering av varor från länder utanför EU kan medföra en tullavgift enligt lokala bestämmelser.

Frakt

Vad är fraktkostnaden?

Sverige: Fraktavgiften är 39 kr, förutom Balance Balanssits och Posture Tyngdtäcke 79 kr. Leverans 1-4 arbetsdagar.

EU: EU: Fraktavgiften är €7,95, förutom Balance Balanssits €9,95 och Posture Tyngdtäcke €14,95. Leverans 2-6 arbetsdagar.

Schweiz, Storbritannien, Norge: Leveransavgiften är €9,95 på alla produkter, utom balanssitsen (€12,95) och det tunga täcket (€14,95). Du måste betala importskatter och tullar enligt de lokala bestämmelserna i ditt land, därför kan vissa beställningar ha en tullavgift. Leverans 3-7 arbetsdagar.

USA: Leveransavgiften är €12,50 på alla produkter, utom balanssitsen (€13,95) och det tunga täcket (€16,95). Du måste betala importskatter och tullar enligt de lokala bestämmelserna i ditt land, därför kan vissa beställningar ha en tullavgift. Leverans 3-10 arbetsdagar.

Vilka fraktleverantörer använder er?

UPS och DHL. PostNord Varubrev inom Sverige.

Vad är leveranstiden?

Leveransen tar mellan 1 och 4 arbetsdagar i Sverige och mellan 3 och 10 arbetsdagar till andra länder.

Om leveransförseningar skulle inträffa (utan att du har meddelats), vänligen kontakta oss på info@posture.se.

Kontakta

Hur kan jag kontakta er?

Använd kontaktformuläret på webbplatsen.

Skicka ett e-postmeddelande till info@posture.se.

Besök oss på Facebook eller skicka ett meddelande på Instagram.

Ring oss: +46- (0)733-950032

Produkter

Vilken storlek ska jag ta?

Ta alltid den storlek som du normalt köper i kläder. På varje produktsida finns en storleksguide. Gå till alla produkter

Varför står det att vissa produkter får användas i högst 1-3 timmar?

Vi har fastställt en maxtid eftersom det är viktigt att din kropp och dina muskler inte är beroende av en stödprodukt hela tiden. Du bör träna dina hållningsmuskler och bli mer medveten om din kropp och hållning.

Använd produkten under en kort tid, var medveten om hur du placerar din kropp, ta sedan bort den och behåll den positionen.

Vi hjälper dig att ändra ditt hållnings- och beteendemönster.

Finns det bevis för att produkterna fungerar?

Med 3D Qinematic Posture Scan har vi mätt effekterna före och efter användning av flera av våra produkter. Det finns tydliga resultat efter 6 veckors daglig användning av Flexi Hållningsband. Den övergripande slutsatsen av studien är att Flexi är en mycket användbar produkt för att påminna om en upprätt hållning och för att lära sig att placera kroppen korrekt när man sitter, står eller går. Läs mer om skanningarna här.

Vilken storlek på dator passar i Vertical Ryggsäck?

Medium:
Dator upp till 13 tum passar i det vadderade facket.

Large:
Dator upp till 15 tum ryms i det vadderade facket.

Gå till Vertical Ryggsäck

Finns det något tillfälle då jag definitivt inte bör använda hållningsprodukter?

Enligt yrkesverksamma personer är den enda anledningen att inte använda våra produkter om du upplever smärta när du använder dem.

Det ska inte göra ont att bära till exempel Flexi Hållningsband, den ska bara påminna dig om att räta upp ryggen.

Om du har svår smärta i rygg och nacke bör du alltid kontakta en läkare eller sjukgymnast.

Hållning

Vad är en god hållning?

En god hållning innebär att öra, axel, höft, knä och fotled ligger i en rak linje över varandra med en S-kurva i ryggraden.

Framifrån ska axlar, höfter och knän vara parallella med varandra. Kroppen ska kunna stå avslappnat upprätt utan medveten ansträngning.

Se alla produkter för hållning

Skicka ett e-postmeddelande

Har du frågor om din beställning eller en allmän fråga?