VÄLKOMMEN TILL VÅR BLOGG

Blogg

Här på vår blogg hittar du nyheter, artiklar och tips om hållning, smärtlindring, hemmaträning, massage och ergonomi. Vetenskapliga bevis stärker effekten av våra produkter. Har du besvär såsom nackspärr, diskbråck, musarm, ryggskott, skolios, migrän, huvudvärk, stela axar då har du hittat rätt.

Benefits in the Slopes: Posture that Makes a Difference!

Fördel i skidbacken: Hållningen som gör skillnad!

Det finns något magiskt med att sätta på sig skidorna och ge sig ut i backarna, eller hur? Men visste du att din hållning spelar en enorm roll för att maxa skidupplevelsen? Vi tar en titt på hur du kan bli en ännu bättre skidåkare genom att bara justera din hållning lite grann.


Läs mer

pelvic strength after baby

Stärk bäckenbottenmusklerna efter förlossning

Att sitta på en balanssits, som en träningsboll, kan vara fördelaktigt för att stärka bäckenbottenmuskulaturen efter förlossningen på flera sätt...

Läs mer

sex life

Förbättra sexlivet genom att sitta på en balanssits

Att sitta på en balansstol, även känd som en stabilitetsboll eller träningsboll, kan indirekt bidra till ett bättre sexliv på flera sätt...

Läs mer

Give yourself the gift of good sleep to maximize your potential!

Ge dig själv gåvan av god sömn för att maximera din potential!

När vi sover tillräckligt, vaknar vi upp med en känsla av vitalitet och klarhet. Vi har bättre fokus, kreativitet och beslutsförmåga. Vi hanterar stress och utmaningar med större motståndskraft och kan leverera vårt bästa på arbetsplatsen och i livet.

Läs mer

Prioritize yourself and fill your summer with recovery and well-being!

Prioritera dig själv och fyll din sommar med återhämtning och välmående!

Kom ihåg att du är värd att ta hand om. Genom att prioritera återhämtning och välmående under sommaren, fyller du på din egen energi och blir bättre rustad för kommande utmaningar. Du kommer att märka en förändring i ditt humör, produktivitet och livskvalitet.

Läs mer

Take your posture to new heights at and beyond the workplace!

Ta din hållning till nya höjder på och utanför arbetsplatsen!

En stark och medveten hållning sänder ut tydliga budskap till kollegor och chefer. När du står upp med rak rygg och håller huvudet högt, signalerar du till omvärlden att du är engagerad, kompetent och redo att ta ansvar. Det visar också att du har självdisciplin och tar ditt arbete på allvar.

Läs mer

Forward head posture - "Ipad neck"

Gamnacke

Hur man blir av med gamnacke: En guide till bättre hållning. Gamnacke är en hållningstyp där huvudet är i en framskjuten position. Det är vanligt bland vuxna i Sverige, och vi ser nu också en ökning hos barn.

Läs mer

Lower back pain

Ryggskott

Ryggskott kan uppstå av flera olika anledningar: överansträngning, dålig hållning, skada på ryggen, försvagade muskler och åldrande. Vi har produkterna du behöver för ryggskott.

Läs mer

Neck Pain

Nackspärr

Nackspärr kan uppstå av exempelvis överansträngning, dålig hållning, skada på nacken, kyla, kudde eller statisk sittande eller sovposition.

Läs mer

Kyphosis

Kyfos

Kyfos är ett medicinsk tillstånd som avser en onormal krökning av ryggraden i den torakala (övre rygg) regionen. Den normala krökningen av ryggraden tillåter balans, flexibilitet och stötdämpning. Men överdriven krökning i den torakala ryggraden kan leda till en tillstånd som kallas kyfos. Kyfos kan också benämnas som gamnacke, ipad-nacke, kutrygg eller puckelrygg.

Läs mer

Scoliosis

Skolios

Symtomen på skolios kan variera beroende på graden av krökning, men vanliga tecken inkluderar en ojämn rygg, axlar som är ojämna eller olika höjder, en lutande höft eller en kropp som lutar åt ena sidan. I vissa fall kan skolios också orsaka ryggont eller andningssvårigheter.

Läs mer

Mouse Arm Syndrome

Musarm

Symtomen på musarm inkluderar smärta och ömhet på utsidan av armbågen, svaghet i handleden och handen, och svårigheter att greppa och lyfta föremål. Smärtan kan vara intensiv och kan stråla ut från armbågen till underarmen och handleden.


Läs mer