france swedish posture shop german swedish posture shop

Säker betalning med Klarna   nöjda kunder Gratis leverans över 1100kr    fri frakt  Snabba leveranser

Kroppen mår som bäst när den får regelbunden fysisk aktivitet. Regelbunden aktivitet behöver självklart inte vara tunga svettiga gympass utan kan även vara sköna promenader i skogen eller utmed stranden i ett lugnt tempo. Det viktiga är att röra på sig och att försöka hålla träningsrutinerna vid liv.

När sommaren och semestern infinner sig är det många som slänger vardagsrutinerna åt sidan för att koppla av så mycket som möjligt. Efter en stressig jobbvår behövs tid för återhämtning, men kroppen mår fortfarande bra av att få röra på sig regelbundet, i alla fall 30 minuter om dagen. Det behöver inte vara längre än så.  

Om du dessutom tränar med en bra hållning håller du dina organ fria så att du kan andas djupt och syresätta dina muskler. Du räddar samtidigt ryggen och håller dig fri från skador.

Se tipsen nedan som hjälper dig att hålla igång träningen (utan att tumma för mycket på semesterkänslan).  

1. Positivt tänkande

Det är väldigt få personer som vill och längtar efter att träna varje dag, men en negativ inställning gör inte saken bättre. Försök att fokusera på de delar av träningen som faktiskt känns bra och är roliga. Om det är känslan efteråt när du pustar ut på altanen så påminn dig själv om den känslan dagligen och hur den påverkar ditt mående. 

sommarträning

2. Sänk dina krav

Huvudsaken är att du rör på dig och det måste absolut inte innebära en hel timmes strukturerade löpintervaller eller supertunga styrkepass. Dra på dig träningskläderna och möt resten av familjen på stranden. Spring till ett utomhuscafé någon kilometer bort, drick en kopp kaffe i solen och spring hem. Kör intervaller på en äng eller passa på att leka kul tillsammans med barnen. Det viktiga är att du rör på dig, inte hur och hur mycket. 

3. Förenkla träningen

Strunta i att åka till gymmen och flytta istället styrkepassen hem till vardagsrummet eller ut i trädgården. Om du inte har några träningsredskap kan du göra övningar med din egen kroppsvikt eller ta sten eller annat tungt föremål du kan hitta hemma att använda som vikt.

plankan

4. Få det bara gjort!

När ångrade du senast ett träningspass? Det händer inte så ofta, eller hur? Tänk på hur härligt det känns när endorfinerna sprider sig i kroppen efter passet. Om du känner dig trött och tung i kroppen, strunta i löpningen och ta en långpromenad istället. Att ta sig ut genom dörren är oftast det svåraste steget!

5. Träna på morgonen

Försök att träna direkt på morgonen annars är det så lätt att annat kul kommer ivägen. “Sen” blir liksom aldrig av för några vänner kommer över, utflykten drar ut på tiden osv.  Planera in några dagar veckan när du ska vara klar med dagens pass redan innan resten av familjen har hunnit vakna – men kom ihåg att varva träningspassen med sovmorgnar (du har ju ändå semester som du ska njuta av!). 

Produkter FÖR TRÄNING PÅ SEMESTERN

FLEXI
Effektivt hållningsband som är perfekt för att bli påmind om hållningen före, under eller efter löpningen. 

WORKOUT
Ett träningsband i textil som går att tvätta! Enkla och varierade övningar för hemmaträning.

MINIGYM
Träningskit som är lätt att ta med sig på semestern! Innehåller 4 delar som ger varierad träning. 

TRAINER
Träning- Stretch och hållningsband 3in1. Stärk överkroppen som en del av din löpträning. 

0
Din Varukorg
Scroll to Top